mercoledì 3 febbraio 2016

Kasza jaglana - super pyszny i zdrowy przepis


Nie macie pomysłu na kasze jaglaną? Znudziła się Wam, a może  chcielibyście przygotować pyszną kaszę tak by przekonać do niej innych, zaskoczyć smakiem, wyglądem i usłyszeć "wow, jakie to pyszne", jeśli odpowiedź brzmi tak, to dobrze trafiliście, mam super przepis, całkowicie przeze mnie wymyślony pod wpływem pewnej akcji nawoływującej do oszczędzania jedzenia i wykorzystywania resztek. Sama byłam zaskoczona,że stworzyłam takie pyszne, a przy tym kolorowe i zdrowe. 
Mydlany smak, który często towarzyszy kaszy jaglanej wyeliminowałam, dzięki cytrynie, a dokładnie witaminie C w niej zawartej, która świetnie neutralizuje saponiny, a piękny kolor nadał jej czerwony burak. Do tego różne konsystencje warzyw urozmaicają danie. Zapraszam po przepis..


Kasza jaglana gotowana w soku z czerwonych buraków z zielonym goszkiem,
sałatką i jajkiem 

Składniki na 2 porcje :
1 szklanka kasza jaglana (250 ml)
1 szklanka soku z korzenia buraka (w sumie wycisnełam 2 średnie buraki czerwone)+
odpady buraka z wyciskarki lub sokowirówki,które zostały po odciśnięciu soku
1 szklanka wody
1 cebula biała
1 cytryna
1 szklanka świeżego lub mrożononego groszku
oliwa z oliwek do podsmażenia warzyw
1 garść dowolnej sałaty (najlepiej jakiś mix)
1 jajko ugotowane na twardo
sól, pieprz do smaku

Wyciśnij  sok z korzeni buraków. W rondlu umieścić kasze jaglaną, sok z buraków, szklankę wody (stosunek kaszy i cieczy powinien wynosić 1: 2), szczyptę soli oraz wyciśnij sok z cytryny, nie tylko zachowa piękny kolor buraczkowy,ale i zneutralizuje ewentualny mydlany posmak kaszy), przykryj pokrywką i gotuj na małym ogniu przez około 20 minut.
 W tym czasie posiekaj cebulę w drobną kostkę i podsmaż ją na patelni z 2-3 łyżkami oleju, dodaj zachowane odpady buraka z  wyciskarki i smaż razem kolejne 5-7 minut, dodaj groszek i nadal podsmażaj kolejne 2-3 minuty, dopraw solą i pieprzem do smaku, wyłącz ogień..
W osobnym naczyniu skrop sałatę oliwą, kilkoma kroplami cytryny, solą,pieprzem, wymieszaj i ułóż na dnie dużego talerza, wyłóż na nią ugotowaną kaszę, a następnie podsmażone warzywa z patelni oraz jajko gotowane pokrojone na 4 kawałki. Całość ewentualnie można też wymieszać, ja celowo chciałam by na talerzu odróżniały się wszystkie warstwy, gdyż tak lubię. Smacznego i na zdrowie :)

Nessun commento:

Posta un commento