mercoledì 7 ottobre 2015

Pasta matta - mój hitowy przepis bazowy


Dziś jeden z przepisów bazowych tradycyjnej kuchni włoskiej, a dokładnie pasta matta. Jest to ciasto niemalże  wszechstronne,a przy tym łatwe do zrobienia. 
Wystarczy zapamiętać, że na każde 100 g mąki, potrzeba 50 ml letniej wody  i 2 łyżki oliwy, nic więcej. Oczywiście w razie potrzeby dozy należy pomnożyć wedle zapotrzebowania na ciasto. Wyrabianie nie trwa dłużej niż 5 minut, potem półgodzinne leżakowanie obowiązkowe, a następnie można robić co dusza zapragnie – tarty słodkie i słone, pierożki pieczone i gotowane, sakiewki, ruloniki, tortelini...  itd i itp.  Ja robię z tego ciasta niemalże wszystko, a co najlepsze, wychodzą z niego idealne pierogi. Odkąd spróbowałam pasty matty użyć do pierogów, nie muszę już próbować żadnych innych sposobów, ani zaparzania mąki, ani dodawania masła, ani nic innego. Pasta matta jest mega elastyczna, ciasto łatwo się skleja i rozciąga przy lepieniu, jednym słowem same plusy. Niestety w tym momencie nie mam internetu w domu i korzystam z internet point, więc nie mogę się skupić by napisać wszystko to co chciałam opisać, gdy przygotowywałam w myślach ten post, ale jedno jest pewne, jeśli spróbujecie tego ciasta, zakochacie się w nim, stanie się ono elementem bazowym każdej pani domu, tak jak w Italii od stuleci.. Serdecznie polecam i napiszcie jak tam Wasze wrażenia.



Tak jak pisałam wyżej z pasty matty wychodzi wspaniałe ciasto pierogowe - polecam, będziecie mega zadowoleni z elastyczności i miękkości ciasta, a wszyscy będą Was pytać jaki jest sekret Waszych pierogów :)




A tutaj procedura mojego ulubionego farszu do słonych tart - może się przyda :)




Nessun commento:

Posta un commento